Eerste dagen in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Nieuw Zeeland

Door: Hugo, Jasperdina, Jochem en Arjan Vink

Blijf op de hoogte en volg Familie Vink

10 December 2014 | Nieuw Zeeland, Oamaru

Kia Ora!

Inmiddels zijn we 3 dagen onderweg in Nieuw Zeeland. De 2e vlucht van Singapore naar Christchurch verliep voorspoedig en zondagmorgen plaatselijke tijd landden we in Christchurch. De douane nam wat tijd in beslag (een speurhond deed zijn best en vervolgens moesten 2 koffers open), maar even later konden we onze (twee) campers ophalen. De eerste nacht hebben we doorgebracht in Christchurch.

Op maandagmorgen is onze camperreis “echt” begonnen. Via highway 1 zijn we richting het zuiden gereden en onze stop hebben we gemaakt bij Lake Tekapo. Een prachtig uitzicht over het meer met de “Church of the Good Shephard” en de lupinevelden op de voorgrond. ’s Avonds lekker buiten eten en via ons NZ-telefoonnummer contact met het thuisfront: alsof je met de buren aan het bellen bent zo goed konden we elkaar verstaan. Gisteren hebben we Lake Pukaki en Mt. Cook bezocht. Bij het meer hadden we een prachtig uitzicht over de met sneeuw bedekte bergtoppen van de NZ-alpen. Bij de Mt. Cook zelf aangekomen werd het steeds bewolkter, maar de temperatuur was prima.
Vanmorgen met regen opgestaan en vervolgens zijn we vertrokken richting het zuidwesten. We genieten nu van onze lunch in Oamaru. De bedoeling is richting Dunedin te gaan. Inmiddels is het droog geworden.

Het links rijden was zo weer gewend. Deze keer zelfs een Volkswagen-automaat, dus dat rijdt helemaal prima! Voor pa en ma Vink voor de eerste keer, maar die volgens ons netjes.

Tot de volgende keer!

• 10 December 2014 - 09:04

Ed Vink:

Beste fam.,

De telefoonverbinding was echt perfect. Bijna geen vertraging of te wel alsof jullie om de hoek zaten voor de camper. Het enige verschil was dat jullie buiten zaten en ik in de auto (dit vanwege de regen en de kou).
    Goede reis verder.

Gr, Ed

• 12 December 2014 - 09:25

Manja:

he jasperdina,

Dat klinkt als een goed begin!
    Kun je ook foto's op de site zetten.Zou leuk zijn!
    Goede reis verder toewenst en geniet ervan!

Liefs Manja