The Royal Albatross en Pinguïns - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu The Royal Albatross en Pinguïns - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu

The Royal Albatross en Pinguïns

Door: Hugo en Jasperdina Vink

Blijf op de hoogte en volg Familie Vink

11 December 2014 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Inmiddels zijn we bijna een week onderweg. Na Oamaru zijn we doorgereden naar de Mouraki Boulders: grote bijzondere keien die “zomaar” op het strand liggen. We vinden hier ook mooie schelpen, die je in Nederland niet tegenkomt. In Mouraki Village overnachten we op een camping met mooi uitzicht op zee. Het is bewolkt, maar gelukkig wel droog (de regen die we hadden was veelal tijdens het autorijden). Vlak bij de camping lopen we langs de zee en daar komen we zeeleeuwen tegen. Prachtig om zo maar in de natuur tegen te komen.

Vandaag zijn we doorgereden naar Dunedin. Eerst zoeken we de Baldwinstreet op, de steilste straat ter wereld. Een paar mensen durven het aan om met de auto deze straat op te rijden, dat doen we maar niet met de camper. We lopen naar boven en genieten van het uitzicht. Vervolgens bezoeken we het centrum met allereerst een “visit” aan het oude treinstation. Verder in het centrum zien we twee prachtige kerken. Bij de I-site boeken we een “pinguïn tour” voor morgenochtend. Rond 15.30 uur rijden we naar Otago Pensinsula, het schiereiland voor de kust van Dunedin. Aan het eind van het schiereiland bezoeken we het Royal Albatross centrum. Dit is de enige plaats waar deze dieren op het vaste land komen om te broeden. Verder leven deze dieren op zee. Prachtige dieren om te zien, voor Jochem weer een bijzonder dier om op zijn lijstje te zetten!

Inmiddels staan we op “The Portobello Village Tourist Park”, voor ons bekend: hier stonden we 9 naar geleden ook. Morgen hopen we op weg te gaan richting de Catlins en de meest zuidelijke punt van het Zuidereiland.

• 11 December 2014 - 12:33

Trudy Vink:

Hallo allemaal,

Wat een schitterende verhalen al en wat zal de natuur mooi zijn met alles wat je tegen komt! Wat een indrukken,zeker ook voor Jochem en Arjan. Dat is en blijft genieten.Veel plezier verder. liefs,Trudy

• 11 December 2014 - 19:55

Cor En Nel.:

Hallo luitjes.
    We vinden het leuk om zo met jullie mee te reizen ,jullie in de zon en wij de kerstboom plaatsen ,wel een vreemde gedachte hé .voor jullie kerstfeest op 't strand?
    Voor ons bij de warme kachel. tot de volgende keer. Cor en Nel.