Wildlife in New Zealand: Penguins! - Reisverslag uit Owaka, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu Wildlife in New Zealand: Penguins! - Reisverslag uit Owaka, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu

Wildlife in New Zealand: Penguins!

Door: Hugo en Jasperdina Vink

Blijf op de hoogte en volg Familie Vink

12 December 2014 | Nieuw Zeeland, Owaka

Hallo allemaal,

We naderen het zuidelijkste puntje van het Zuidereiland. Vanmorgen een reservaat bezocht op het schiereiland bij Dunedin. Dit was op het uiteinde van het eiland met een gravel road omhoog (met z’n allen in 1 camper!). Hier hebben we eerst zeeleeuwen en pelsrobben gezien. En natuurlijk: pinguïns! De “little blue” pinguïn en de “yellow eyed” pinguïn. De laatste pinguïn komt alleen voor in Nieuw Zeeland. Prachtig om te zien!

Vervolgens terug gereden naar Dunedin en van daaruit verder richting het zuiden. Even verder begint de “Catlins tour”. De eerste bestemming was Nugget point. Hier is het afwachten of we pinguïns gaan zien. Vijf minuten voor ons hebben toeristen een yellow eyed pinguïn uit zee zien komen. Hopelijk hebben wij ook geluk. En ja wel hoor, het wachten wordt beloond: achter elkaar aan komen twee yellow eyed pinguïns vanuit zee het strand op lopen. We kunnen dit prachtig zien vanuit een observatiepost.

Inmiddels zijn we aangekomen op een camping in Owaka. Nog even naar het strand lopen en dan sta je opeens oog in oog met een zeeleeuw, uiteraard op veilige afstand. Bijzonder!
Morgen gaan we verder de Catlins tour rijden.

Dank voor de leuke berichtjes op onze website.

• 12 December 2014 - 10:12

Aart En Nanda:

We genieten met jullie mee.
    Ik leer elke keer weer nieuwe dingen.
    Niet geweten dat er in Dunedin een van de steilste straten in n.z. is.
    Denk ik aan Wellington , maar dat zal wel niet.
    Mooie foto's.
    tot het volgende nieuws.
    Lieve groet, Aart en Nanda

• 12 December 2014 - 10:34

Ed Vink:

Lijkt wel artis live. Mooie foto's. Vaker doen.

Gr, Ed

Noot: hopelijk lukt het skypen een dezer dagen (laat het over aan Wouter en Danielle).

• 12 December 2014 - 21:00

Hanneke Kooij:

Wat een mooie reis maken jullie, en al weer een week onderweg!

• 13 December 2014 - 22:55

Anne-Wil Landman:

Mooie foto van jullie gezin!

• 17 December 2014 - 07:30

Fam Den Haan:

Hallo familie ver weg! Wat een ervaringen zeg! Maar het is vandaag 17 /12 dus Arjan is vier jaar geworden. Wie maakt dat mee.....in Nieuw Zeeland je verjaardag vieren!!!! Maak er een extra mooie dag van van en natuurlijk felicitatie a voor jullie allemaal en uiteraard special voor de jarig job!
    Groetjes, Bas, Sandra, Clauda, Michelle en een poor van Joeri!