The Sounds: it sounds so good! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu The Sounds: it sounds so good! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu

The Sounds: it sounds so good!

Door: Hugo en Jasperdina Vink

Blijf op de hoogte en volg Familie Vink

16 December 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Beste mensen aan de andere kant van de wereld,

Momenteel staan wij op een camping in Queenstown, de stad die bekend staat als “sportief”: van bungee jumpen (is hier “uitgevonden”) tot raften en van paragliden tot de shot overjet: alles kun je hier doen op sportief gebied. Maar wij hebben vandaag een beetje rustig aan gedaan, mag ook wel na inmiddels 1.800 km gereden te hebben. Maar dat geeft niet, want we krijgen er veel voor terug.

Hoe zijn we hier gekomen? Vanuit de Catlins met zijn bijzondere wildlife zijn we via de zuidelijkste punt van het Zuidereiland aan de westkust (langs Doubtfull Sound) omhoog gereden richting Te Anau. Vanuit deze plaats zijn we verder omhoog gereden via de Milford Sound Road van 120 km lang naar Milford Sound. Deze route op zich is al een belevenis en staat niet voor niets op de lijst van Unesco als werelderfgoed. Met prachtige bergen, weidse uitzichten, watervallen, bijzondere dieren (de brutale Kea heeft zijn vaste plek bij de Homertunnel) en natuurlijk de haarspelbochten een bijzondere weg om over te rijden. Haarspeldbochten, links rijden, een grote camper (“onze bus”): maakt niet uit, we komen er wel met Hugo achter het stuur en Jasperdina die de weg wijst. Pa en ma Vink volgen ons en onderweg hebben we contact via een “walkie talkie”. In Milford Sound hadden we al een plaatsje gereserveerd. De volgende dag (gisteren) hebben we hier een boottocht door de Sounds (fjorden) gemaakt tot vlak bij de zee. Met… prachtig weer! Zonnig en prima temperatuur. En dan te bedenken dat dit gebied de meest “beregende” plek ter wereld is! Ook niet zo gek, als je ziet hoe groen het hier is met al zijn watervallen. Maar “we were lucky”! Onderweg weer pelsrobben en zeeleeuwen gezien en voor het eerst dolfijnen die langs de boot zwommen.

Na onze boottocht zijn we over de Milford Road weer terug gereden en vervolgens even gas gegeven zodat we gisteren in Queenstown uitkwamen. Vanmorgen en nu ook vanavond lukte het met familie via skype contact te hebben. Grappig, zo aan de andere kant van de wereld even contact met het thuisfront met beeld en geluid.

Morgen rijden we richting Wanaka. We vieren dan ook een feestje: Arjan wordt 4 jaar!

Tot een volgend reisverslag. Wie wil weten hoe onze reisgenoten het ervaren: kijk op www.keesenelly.waarbenjij.nu.

The Vink Family

• 16 December 2014 - 12:03

Aart En Nanda:

Hallo lieve luitjes,
    Het is hier nu bijna 12 s'middags en denk ik dat jullie op een oor liggen.
    Als jullie wakker worden dan vinden wij het leuk om Arjan te feliciteren met hieper de piep en wel 3x hoera , hoera, hoera, want nu mag hij naar school.
    En jullie ook met Arjan gefeliciteerd. En hopen voor jullie op een gezellige dag.
    Ja de boottocht door de doubtful sounds heb ik ook gedaan, maar toen zeeleeuwen op afstand.
    gezien. Groetjes, A en N

• 16 December 2014 - 16:18

Marja:

Beste familie Vink,

Wat leuk om jullie belevenissen zo te kunnen lezen!
    De foto's bij het vorige verslag waren ook leuk, die geven letterlijk een beetje een beeld van
    wat jullie doen en beleven.
    Hier staat inmiddels de kerstboom en maken wij (Lees: Yannick en Marja) ons op voor de kerstvieringen. Colin spit zich nog door verschillende lesboeken heen in zijn proefwerkweek en Hans is lekker druk met de zaak.

Heel veel plezier nog verder en tot het volgende reisverslag!

En natuurlijk vast de felicitaties aan Arjan!

Groetjes vanuit Hoofddorp

• 16 December 2014 - 19:29

Mascha En Jaap:

Ha familie Vink,

Leuk om te lezen hoe jullie het hebben zo ver weg. Arjan, alvast van harte gefeliciteerd voor morgen.

Groetjes van Mascha, Jaap, Nadine en Linette.

• 16 December 2014 - 20:09

Ed Vink:

Arjan, van harte gefeliciteerd met je 4e verjaardag. Hiep Hiep Hiep Hiep Hoera Hoera Hoera Hoera.
    Heb je al een mooi cadeau gehad vandaag? Wellicht zie en spreek ik je vanavond voor ons en de vroege ochtend voor jullie nog wel. Zal je dan ook een hand geven (nee, ik kom niet even langs in NZ..............Skype???).

Gr, Je enige oom Ed

• 17 December 2014 - 17:07

Olaf, Mirjam En Hannah:

Hey vakantiegangers, dat klinkt allemaal super gaaf en erg mooi! Ik zou daar ook wel een blik willen werpen bij die mooie fjorden..... Arjan, gefeliciteerd en ook de rest van de familie! Nu op zoek naar een verjaardagstaart??!!! Heel veel plezier!

Groetjes Olaf, Mirjam en Hannah