Whale Watching! / Naar het Noordereiland - Reisverslag uit Taihape, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu Whale Watching! / Naar het Noordereiland - Reisverslag uit Taihape, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu

Whale Watching! / Naar het Noordereiland

Door: Familie Vink

Blijf op de hoogte en volg Familie Vink

24 December 2014 | Nieuw Zeeland, Taihape

Hi Folks!

Inmiddels zijn we “overgevaren” en hebben we het Zuidereiland achter ons gelaten. Ons vorige bericht kwam van de westkust van het Zuidereiland. We zijn over de Great Coast Road gereden tot Westport. Even voor deze plaats hebben we de Pancake Rocks bezocht. Bijzondere rotsformaties die erg veel weg hebben van gestapelde pannenkoeken. Je kunt ze alleen niet eten. Bij Westport zijn we het binnenland weer ingereden en lieten vervolgens het groene gedeelte achter ons. In Murchison hebben we overnacht om vervolgens in Hanmer Springs uit te komen. Hier zijn de bekende “hot pools” te vinden. Even genieten van het thermale water. Heerlijk, zeker als het prachtig weer is.

Dinsdag 23 december 2014 zijn we doorgereden naar de andere kant van het Zuidereiland. Hier kwamen we uit bij Kaikoura. En wie het over Kaikoura heeft, weet het al: Whale watching! Prachtige walvissen spotten met als hoogtepunt het moment dat ze naar beneden duiken. Dan komt de staart boven het water uit en dat is zeker het moment om foto’s te maken. Deze dieren kunnen hier dicht bij de kust leven, omdat de zee hier al meer dan een kilometer diep is. Op zee zagen we ook de Wanderer Albatrossen (niet te verwarren met de “Royal”, want die kom je alleen bij Otago Pensinsula tegen) en dusky dolfijnen. Deze laatste sprongen langs en voor de boot. Prachtig om deze dieren van zo dichtbij te zien!

De laatste nacht op het Zuidereiland hebben we op een camping vlakbij Picton gestaan en op de 24e (vandaag) zijn we door de Marlborough Sounds (fjorden) overgevaren naar het volgende eiland. Onderweg prachtig weer. Rond 14.00 uur zijn we aangekomen in Wellington. Momenteel rijden we naar Taumarunui voor familiebezoek. We zitten nog op 1,5 uur rijden van de familie bij de Mac te eten (ook hier kennen ze het concept “gratis wifi” en kunnen we dus even op internet). Met “Driving home for Christmas” (echt niet!) op de achtergrond eten we onze happy meal! En dat op kerstavond… (kerst gaat dit jaar een beetje aan ons voorbij met dit weer).

Vanuit een bijzonder en mooi Nieuw Zeeland wensen wij jullie mooie en gezegende Kerstdagen toe!
En Desire: succes met jullie kerstuitvoering!

Hartelijke groeten,

Pa en ma Vink, Hugo, Jasperdina, Jochem en Arjan

• 24 December 2014 - 07:38

Sandra Den Haan:

Wat een mooie verhalen vertellen jullie toch weer. Je zou er een boek over moeten schrijven! Het zal zeker een andere kerst voor jullie zijn, maar wel eentje die je voor altijd in je hart meedraagt! Genieten maar! Groetjes, Bas, Sandra, Claudia en Michelle

• 24 December 2014 - 09:26

Marjan Kempers:

Lieve allemaal,
    Eindelijk weer even bij gelezen vanmorgen. Wat een heerlijke verhalen, wat een avontuur! Heel erg leuk om zo een beetje mee te maken. Geniet er lekker van. En hoewel anders dan anders wensen wij jullie hele bijzondere kerstdagen aan de andere kant van de wereld! Liefs van Olaf, Marjan, Willemijn en Amber

• 24 December 2014 - 15:20

Cor En Nel.:

Hallo luitjes.
    Toch gezellige warme kerstdagen gewenst en een goede jaarwisseling.
    Hartelijke groeten Cor en Nel kastelein.

• 24 December 2014 - 17:20

Peter En Dien:

Jullie zijn zeer te benijden! ... het weer hier krijgt volgende week een winters karakter.....mijn advies is : Wegblijven!

• 24 December 2014 - 23:10

Trudy Vink :

Hallo allemaal,

Wij wensen jullie goede dagen en de groeten aan Jan en familie. Bedankt voor het succes met de uitvoering van desire in Aalsmeer. We doen ons best. Om 06.30 uur op staan!

Hartelijke kerstgroeten, Danielle, Wouter, Ed en Trudy

• 25 December 2014 - 00:29

Aart En Nanda:

Jullie reis loopt zover voorspoedig. Prachtig he the Malborough Sounds en mooi door heen te varen naar Wellington.
    Jullie zijn nu aangeland bij John en Sharon. En een heerlijk roastdiner gehad met alles erbij.
    Wij willen graag skypen met Jan en jullie en indien mogelijk morgenavond om 9 uur onze tijd. Dan is het bij jullie 9 uur vrijdagmorgen. Tenzij er iets anders is. We dachten vroeg te zijn zodat het in het reisschema past. Het zou heel leuk zijn als het kan. Wim is hier ook.
    Ik hoop van jullie te horen .
    Groetjes Aart en Nanda
    Ps en gezegende kerstdagen…….

• 26 December 2014 - 13:19

Marja:

Hallo familie Vink,

Leuk hoor, om al jullie belevenissen weer even te kunnen lezen!
    Na het lezen van drie achterstallige reisverslagen, ben ik nu weer helemaal bij, haha!
    Ik lees over veel verschillende mooie plekken en uitstapjes.
    Verloopt jullie reis ook tot nu toe een beetje zoals gepland?
    In grote lijnen hadden jullie de boel toch uitgezet, begreep ik?
    De foto's zijn ook weer heel mooi om te bekijken en illustreren jullie verslag goed.
    Heel veel plezier weer verder!

Groetjes van ons alle vier!

• 27 December 2014 - 16:28

Pa En Ma Den Haan.:

Goede morgen .

Jasperdina van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag Hiep Hiep Hoera.
    Een fijne gezellige dag,jammer dat wij er niet bij kunnen zijn !
    Hugo Jochem Arjan Pa en Ma Vink ook Gefeliciteerd.

Lieve groeten Pa en Ma en tante Jefke

• 27 December 2014 - 22:06

Paul En Edith Cnossen:

Leuk verslag. Dit wordt een vakantie om nooit te vergeten.
    Alvast een goede jaarwisseling.
    Paul, Edith & Inez Cnossen.

• 28 December 2014 - 11:40

Manja:

Lieve Jasperdina,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag daar in het verre.
    En echt mooi jullie verhalen te lezen.
    Hier hebben we nu sneeuw, tot horens!

Liefs Manja

• 28 December 2014 - 12:15

Anja:

Hallo, lieve mensen,
    Weer even "bijgelezen", prachtige verhalen en foto's!
    Genieten maar!!