Van Kaitaia naar Dargaville - Reisverslag uit Dargaville, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu Van Kaitaia naar Dargaville - Reisverslag uit Dargaville, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu

Van Kaitaia naar Dargaville

Door: Hugo en Jasperdina

Blijf op de hoogte en volg Familie Vink

01 November 2005 | Nieuw Zeeland, Dargaville

Beste allemaal,

De winkels sluiten hier om 17.00 uur en na een dagtrip is het voor ons steeds haasten geweest om iets op onze site te zetten. Op dit moment zijn we bij de receptie van ons motel en kunnen hier tot laat in de avond internetten. Dus even geen gerace tegen de klok. Ja, hier in NZ kun je ook last hebben van stress!! Helaas lukt het ons hier niet om foto's te plaatsen. Volgende keer beter!

Met ons gaat het heel goed. We slapen goed, zijn nog wel vroeg wakker, maar dat is alleen maar handig wanneer we vroeg weg willen. We zijn inmiddels een week onderweg en we genieten enorm van al het moois hier in NZ. We hebben zaterdag een boottrip gemaakt in de Bay of Islands. We hebben ondermeer dolfijnen van heel dichtbij gezien. Zondag was onze eerste regendag, helaas, maar het hinderde ons niet. Maandag was het belangrijk dat het droog zou zijn en dat was het en het was ook nog zonnig! Toen zijn we naar Cape Reinga (noordelijkste punt van NZ, where two oceans meet) met de tourbus gegaan. Toen we gingen lunchen zagen we opnieuw een koppel dolfijnen, erg mooi om te zien, helaas wat verder weg. Vervolgens konden we "sleeen" van de duinen af, dat was gaaf!! De terugweg was over het strand (Ruud, inderdaad de moeite waard): 100 km over het strand rijden is weer eens wat anders!

Vandaag (dinsdag) dus weer verder en dus weer terug richting Auckland: we gaan immers nu langzaam aan naar het meest zuidelijke puntje. We verblijven op dit moment in een motel in Dargaville (ruim 3 uur rijden vanaf Auckland). Even boven Auckland halen we de campervan op en dan is Hugo aan de beurt om zijn rijkunsten te vertonen. Hij heeft gelukkig al even mogen oefenen in de auto van oom Sytze en that was not to bad! Zo duimen voor ons, dat het goed mag blijven gaan at the left hand side of the road.

De natuur is hier echt schitterend: heuvels met allerlei soorten bomen en heel veel varens. We hebben de beroemde Kauri bomen ook al gezien. Deze staan er al "even", soms al meer dan 2000 jaar! Helaas nog geen kiwi gespot, maar we gaan er voor, dat wanneer we weer eens vroeg wakker zijn en dus op tijd op pad gaan er misschien een voor onze campervan verschijnt. Blijf voor ons duimen!

Jullie zijn weer even op de hoogte van ons wel en wee. Tot de volgende keer weer!

Liefs,

Hugo & Jasperdina

• 01 November 2005 - 16:55

Raimonda En Gustav:

Leuk verhaal zo om te lezen.
    Fijn dat alles zo lekker loopt en veel plezier!

• 01 November 2005 - 17:14

Richard En Lisette.:

Wat fijn dat jullie het naar je zin hebben,
    Oh en dat links rijden valt best wel mee succes.

• 01 November 2005 - 18:36

Bas, Sandra, Claudia En Michelle:

Hello daar!
    Het blijft leuk om de berichten te volgen enneh, als je de rotondes de goede kant opneemt, gaat de rest ook wel goed!

• 01 November 2005 - 22:52

Frank & Peet, Demy En Mel:

Hoi hoi luitjes,

Fijn dat jullie zo genieten van jullie reis!
    Wauwie, sleeën van de duinen, das gaaf! Ik heb het eens op tv gezien en het lijkt me echt coolie. Blijf zo genieten van alles en volgende keer weer foto's?

Groetjes van ons

• 03 November 2005 - 01:12

Suze, Andy And Jessica:

Welcome to 'The land of the long white cloud'.. Have a fabulous time here in NZ and we will see you around Xmas time :)