Van Taupo naar Taumarunui - Reisverslag uit Taumarunui, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu Van Taupo naar Taumarunui - Reisverslag uit Taumarunui, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu

Van Taupo naar Taumarunui

Door: Hugo en Jasperdina

Blijf op de hoogte en volg Familie Vink

11 November 2005 | Nieuw Zeeland, Taumarunui

Hallo allemaal,

Vandaag is het Sint Maarten, maar daar gaan wij niets van meemaken. Lekker rustig!

Afgelopen week hebben wij de omgeving van Taupo verkend. Mooie waterval gezien en al de eerste geothermische bronnen: stoom uit de grond, bijzonder om te zien (lekker warm trouwens). We gaan er vast meer van zien als we aan het eind van onze vakantie in Rotorua zullen aankomen.

Gisteren (alweer een prachtige dag!) hebben we het Tongariro National Park bezocht (vulkanisch gebied met de hoogste berg van het Noordereiland). En ja, we ontkwamen er niet aan: de mooiste eendagswandeling van Nieuw Zeeland hebben wij ook gelopen. Een tocht van 17 km door een schitterend gebied (kratergebied, eeuwige sneeuw en prachtige meren in vulkaangebied). Absoluut de moeite waard al was het wel vermoeiend (omhoog en omlaag via rotsen en lavablokken).

Gisteren viel bij ons de stroom uit in de camper. Gelukkig konden we een hulplijn inschakelen. Vanmorgen om 8.30 uur stond de technische man al bij ons op de stoep en heeft het voor ons weer gefixt (er was iets stuk me de pomp, waardoor de netspanning uitviel). Eric, we moesten even aan jouw laatste berichtje denken: geniet overal van!

Gisteravond telefonisch contact gehad met Jan Mohlmann (andere oom) en Sharon en hij heeft ons direct van de camping gehaald voor een bezoek bij hem thuis. Leuk om hem en Sharon te ontmoeten. Jasperdina had hem nog nooit gezien en Hugo kon hem niet meer herinneren.
Sinds vanmorgen staan we bij hem op het erf en zitten nu achter zijn computer dit berichtje te typen. Even praktisch: de was konden we ook gelijk doen!

Morgen gaan we weer op route richting de westkust.

Wat de foto's betreft: de vorige keer lukte het niet om meer foto's te plaatsen. En wat is er mis met foto's waar alleen Hugo op staat? We gaan proberen de volgende keer andere plaatjes te laten zien (waar dan Jasperdina ook op staat).

Tot de volgende keer!

Hugo en Jasperdina

• 11 November 2005 - 22:50

Mareef:

Hoi Hugojas, wat mooi allemaal, snappen wij goed dat jullie tot 10 foto's kunnen plaatsen? Zie het kopje "geef extra fotoruimte" willen jullie meer foto ruimte? Laat het weten! Groetjes uit Amsterdam storm en regen kortom herfst. DAAAAAAAAAG Liefs maren grieperige-eef

• 12 November 2005 - 11:54

Gustav:

Schitterende foto's zeg!
    Leuk om te lezen hoe het met jullie daar gaat.
    Geniet er lekker van.

Gustav.

• 13 November 2005 - 20:48

Sylvia Reijnhoudt (s_reijnhoudt@hotmail.com):

Heey Hugo & Jasperdina!

Ik dacht laat ik weer 's kijken op jullie weblog! Ziet er leuk uit. Mooie foto's vooral die van Cathedral Cove en die foto met de grot.

Veel plezier nog verder!!

Groetjes van Sylvia

• 14 November 2005 - 18:25

Danielle Vink:

Hallo oom Hugo en tante Jasperdina,
    is het mooi weer in nieuw zeeland?
    Vinden jullie het leuk?
    Wil je de groeten doen aan Suzanne, Andy, de baby, oom Sietze en tante Ineke,
    doei Danielle

• 14 November 2005 - 18:35

Wouter Vink:

Hallo,oom Hugo,tante Jasperdina,
    Gaat het goed in nieuw zeeland? Bij ons was het vandaag mooi weer,is het ook mooi weer bij jullie?
    Het gips is er vandaag af gezaagd.
    Doei Wouter,
    en de groetjes van pappa en mamma

• 15 November 2005 - 08:46

Hanneke:

Jullie berichtjes tref ik nu ook telkens op mijn computer aan. Wat heerlijk lijken mij die warme baden, vooral omdat het hier nu koud en nat is geworden. Geweldige reis hoor!