Westcoast - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu Westcoast - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu

Westcoast

Door: Hugo en Jasperdina

Blijf op de hoogte en volg Familie Vink

23 November 2005 | Nieuw Zeeland, Westport

Lieve allemaal,

We zijn inmiddels weer een behoorlijk aantal kilometers gezakt op het Zuidereiland en zitten nu zo'n 70 kilometer boven Greymouth.
Hoewel Hugo de meeste aantal kilometers rijdt, schuift Jasperdina van tijd tot tijd ook nog wel eens achter het stuur, maar niet wanneer er bergen in zicht zijn. Zij heeft zich een andere hobby eigengemaakt nl. kaartlezen.
De wegen zijn hier over het algemeen goed begaanbaar: geasfalteerd, maar niet altijd even breed. Ook hier wordt er veel aan de weg gewerkt en dan staat er geen stoplicht, zodat je moet wachten voor het tegenliggende verkeer. Nee, dan staan er aan beide kanten zo'n mannetje/vrouwtje(!) met een bord GO of STOP. Toch valt het ons op dat bepaalde interessante bezienswaardigheden moeilijker bereikbaar zijn. Deze wegen zijn namelijk van gravel. Hobbel de bobbel dus, maar met onze "kleine" camper gaat dit moeiteloos. Overigens onze camper bevalt prima. Groot genoeg voor ons tweetjes! We zijn immers nog maar drie jaar getrouwd....

We waren er voor gewaarschuwd, dat er hier van die schattige kleine vliegjes zouden zijn en ja hoor deze hebben we inmiddels uitgebreid op ons lichaam op visite gehad. Hugo z'n benen en voeten hebben er een mooie rode kleur door gekregen. Gelukkig hebben we een goed helpend spulletje, dat de jeuk wat verzacht.

Wat betreft de duck, die tegen onze auto is gecrasht, deze hebben wij niet meer gezien toen we dezelfde weg terugnamen, maar deze zal behoorlijk dizzy zijn geweest, want hij maakte een behoorlijke smak.

We zijn dus nu aan de Westcoast van het Zuidereiland aangekomen. Er is hier heel veel te zien. Vandaag hopen we opnieuw een zeehonden kolony te aanschouwen en we willen naar de Pancake Rocks (een natuurwonder!)

We begrijpen, dat er thuis hard gewerkt wordt aan het voorjaar: de bloembollen liggen in ons huis en kunnen de grond in! Gelukkig Martin, wij hebben hier al iemand met groene vingers voor gevonden.

Bedankt voor jullie reacties op deze site!

Tot de volgende keer!

Groetjes vanuit een nog steeds zonnig NZ! (Volgens onze wereldontvanger is het koud in Nederland!)

Hugo & Jasperdina

• 23 November 2005 - 22:13

Pa En Ma:

Dit keer ben ik de eerste die op jullie mail reageer. De comp. doet het dus goed. Het wordt bij ons inderdaad kouder, maar wij hebben verwarming, dus dat scheelt. Ga de vliegjes dus maar uit de weg. Groetjes en tot een volgende keer.