Arthur's Pass National Park - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu Arthur's Pass National Park - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu

Arthur's Pass National Park

Door: Hugo en Jasperdina

Blijf op de hoogte en volg Familie Vink

25 November 2005 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Hallo allemaal!

Het is vandaag vrijdag 25 november 2005 en dat betekent dat pa Vink 65 jaar is geworden. Een hartelijke felicitatie vanuit Nieuw Zeeland. Maak er een mooie dag van!

Dit bericht tikken we vanaf dezelfde computer als waarvan we het laatste bericht hebben geplaatst (gratis internet!). We staan dus weer op dezelfde camping als gisteren. Dit komt omdat we vandaag de Arthur's Pass (grootste gedeelte) hebben gereden. Dit is de weg die loopt vanaf Greymouth naar Christchurch over de NZ Alpen, dus van de west- naar de oostkust. Dezelfde weg hebben we weer terug genomen, omdat we verder naar het Zuiden willen via de Westkust (nog heel veel mooie dingen te zien aan deze kant van NZ!). Dus kwamen we weer bij dezelfde camping uit.

Het was vandaag een lange route, maar dat gaf niet want Jasperdina heeft ook gereden (zo wisselen we elkaar een beetje af). Links schakelen geeft af en toe nog wat problemen bij Jasperdina. Vanuit z'n 5 doorschakelen naar z'n "Race" gaat toch echt niet! Hugo gaf dan ook aan: "Dit kan alleen in de Golf, dan kun je wel van z'n 5 naar z'n 6". Verder gaat het links rijden overigens prima, hoor.

De tocht was prachtig: mooie natuur, met name het contrast tussen de westkust (begroeid) en de oostkust (dor en droog) was fascinerend om te zien.

Gisteren (voordat we op dezelfde camping aankwamen) hebben we de Pancake Rocks bezocht. De naam zegt het al: rotsen die op pannenkoeken lijken. Prachtig om te zien. Morgen zullen we weer verder rijden richting het zuiden langs de westkust.

Nu stop ik (Hugo) met dit bericht, want het eten zal wel klaar zijn (Jasperdina zou wat lekkers op tafel zetten, dus ben benieuwd).

Tot de volgende keer!

Hugo & Jasperdina

• 25 November 2005 - 07:48

Ruud:

Ik wist niet dat jullie al Arthur's Pass zouden aandoen (heb ik destijds vanaf de kant van Christchurch gedaan). Onwijs gaaf he deze pas. Hebben jullie overigens nog kennisgemaakt met de Kea. Houden erg van ruitenwissers! Koken jullie trouwens in de camper (op de camping) of in de prachtige keukens?

De groetjes en reis ze verder.

• 26 November 2005 - 21:20

Ed:

Na het SMS verkeer hedenavond (ma had een etentje georganiseerd met kinderen en aanhang voor pa in Het Kolkje te Beinsdorp)heeft de warme vla (diverse soorten ijs) ook heerlijk gesmaakt. Reis ze verder en geniet vooral (gezien de verhalen lukt dat aardig).
    Tot de siteview.