Glaciers! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu Glaciers! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu

Glaciers!

Door: Hugo en Jasperdina

Blijf op de hoogte en volg Familie Vink

28 November 2005 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje uit een zonnig Nieuw Zeeland. We krijgen haast medelijden met degene die nog in Nederland zijn achtergebleven: regen, wind, koud en kilometers file! Wij hadden gedacht dat het aan de Westkust van NZ ook niet zo mooi zou zijn (reisgids gaf aan dat je blij mag zijn als het een beetje motregent!), maar het is hier prachtig weer: zon en blauwe lucht!

Gisteren zijn we vanuit "Hari Hari" verder richting het Zuiden gegaan naar de Franz Josef en Fox Glacier. Prachtige gletsers om te zien. We konden er dichtbij komen, dus prachtige foto's in het verschiet.

Om en nabij de gletsers hebben we prachtige wandelingen (en natuurlijk foto's) kunnen maken. Vanmorgen zijn we (heel) vroeg opgestaan om naar een meer te gaan (Lake Matheson). Als je hier 's ochtends vroeg bent (rond 7.00 uur) kun je de Mount Cook en Mount Tasman (ja, die bekende Nederlander) in het meer zien spiegelen. Een prachtig gezicht. Het vroege opstaan meer dan waard.

Vanmorgen nog even een wandeling gemaakt naar de Fox Glacier (toen geheel onbewolkt, nu wel wolken, dus het juiste moment gekozen.

Thuis zouden we gek worden van de vliegtuigen, hier word je dat van de helicopters. Constant vliegen deze over voor de sigthseeing tours over de glaciers. Vanacht ging nog een (brand)alarm af op de camping. Wat er aan de hand was weten we niet, maar we waren wel gelijk wakker. Kwam ook wel weer goed uit, we moesten er toch vroeg uit.

Aan het eind van de middag gaan we verder richting de Haastpas.

Nog even een reactie op wat vragen hier en daar op de site:
De KEA zijn we tegen gekomen. Gelukkig bleef 'ie van de ruitenwissers af. Maar als hij kans had gezien, dan... Trouwens, wel een behoorlijk tamme vogel. Daarnaast ook de Weka gezien. Grappige vogel, heeft wel wat van de kiwi weg.
Koken? Ja, doen we ook, maar dan in de camper (gas en electra aanwezig). Wel zo handig, want dat hebben we alles bij de hand. In de keuken (goed gefaciliteerd) doen we weer de afwas. Gezellig, dan ontmoet je ook weer andere reizigers (Nederlanders kom je overal tegen).
De camper bevalt prima. Ingeval de droger op de camping niet z'n werk goed heeft gedaan na de was, hebben we zelfs een heater die het werk van de droger overneemt. Ideaal!

Groeten,

Hugo en Jasperdina

• 28 November 2005 - 10:03

Bas, San, Claudia En Michelle:

Hallo daar,
    jullie hoeven je echt geen zorgen te maken over het weer hier. Wij waren afgelopen weekend in Overloon en hebben heerlijk genoten van een Hollandse wintersport. Volop sneeuw, maar ook zwemplezier. Hou vol!

• 28 November 2005 - 17:49

Mirjam:

Hey vakantiegangers,
    Wat leuk om iedere keer jullie berichten te lezen. En nu ook foto's!! Super! Wat een mooie natuur is er toch! Geniet ervan!
    Groetjes,
    Mirjam

• 28 November 2005 - 20:15

Tante Lydie:

Wat schitterende foto,s zeg! We lezen niet elke dag hoor jullie belevenissen, maar als wd achter de computer zitten lkikken we altijd jullie site aan .Oom kees is nu naar het mannenkoor, en ik zit achter het toetsenbord.Maar jullie krijgen de groeten van ons samen.Dag vakantiegenieters tot het volgende berichtje.

• 28 November 2005 - 22:11

Raimonda:

Hallo Hallo,
    Het is erg leuk om alles te lezen en te zien dat jullie het goed naar jullie zin hebben. Mooie foto's. Nou over die vliegtuigen... ik als brabantse heb hier in het noorden nog geen last ervan. hihi. Veel plezier nog.
    Groetjes,
    Raimonda

• 30 November 2005 - 13:55

Eric Gort:

Hoi,

Leuke verhalen en werkelijk adembenemende foto's. Als jullie terug zijn (t duurt gelukkig nog ff) moeten jullie Annemiek en mij maar eens goed informeren over de mooie plekjes!
    Veel plezier verder.