Van de Westcoast naar Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu Van de Westcoast naar Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu

Van de Westcoast naar Queenstown

Door: Hugo en Jasperdina

Blijf op de hoogte en volg Familie Vink

01 December 2005 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hallo!

We zijn inmiddels weer een aantal kilometers zuidelijker uitgekomen: in sportief Queenstown. Nou, nou, wat kan je hier allemaal niet beleven op sportief gebied. Echt van alles kun je hier doen en beleven: raften, paragliden, bungyjumpen, varen, scenic flights (helicoptervluchten) etc.

Voordat we in deze sportieve (en moderne)stad zijn aangekomen hebben we westkust moeten verlaten en zijn we een stuk het binnenland ingetrokken (de weg liep immers ook niet anders). Via de Haast-pas (schitterende watervallen onderweg) en Lake Wanaka zijn we aangekomen in Queenstown. In Wanaka hebben we nog het Puzzling World opgezocht. Amazing! We hebben door een spannend doolhof gedwaald (en eruit gekomen!) en nog meer leuke dingen gedaan en gezien (dat horen jullie thuis wel weer, te moeilijk om uit te leggen). In ieder geval zou je je hier een dag kunnen vermaken. Daar hadden we geen tijd voor (en was het weer ook te mooi voor).

Vandaag hebben we de omgeving van Queenstown bekeken: pittoresk goudstadje uit vroegere tijden, mooie uitzichten van de berg (skihelling) en een prachtige route met uitzicht op besneeuwde bergen langs het Wakatipu lake.

Morgen een spannende dag, want dan gaan we zelf actief doen. Wat? Dat vertellen we de volgende keer...

Over het weer: nog steeds prachtig (geen wolkje aan de lucht en een aangename temperatuur). De kerstbomen in de winkels,die inmiddels verschijnen,doen zo wel een beetje vreemd aan. Onderweg hebben we al locale bewoners druk in de weer gezien met kerstverlichting (in allerlei vormen) en dan vraag je je af: wat zijn die nou aan het doen midden in de zomer?
Niet jaloers worden want op het Zuidereiland wordt van het weekend wat minder weer voorspeld... We zullen het allemaal gaan beleven.

Tot een volgend bericht.

Hugo en Jasperdina

• 01 December 2005 - 11:41

Nanda(loosdrecht):

Hebben jullie al de legende gehoord van de reus die in Lake Wakatipu gevallen is. Interessant om te horen. Fijn dat het goed gaat en genieten.

• 01 December 2005 - 21:52

Mar En Eef:

Even een berichtje uit koud (min 1 gr) Amsterdam.
    Wat genieten jullie en de foto's zijn werkelijk prachtig. We leven steeds mee. Wij gaan op naar de pepernoten. DAAAAAAAG Liefs van mareef.

• 02 December 2005 - 18:09

Ruud:

Wow, jullie hadden echt windstil en mooi weer bij het Mirror Lake. Leuk om dit alles te lezen. Hebben jullie trouwens vernomen dat we een weekje naar America zijn geweest?

Groetjes

• 04 December 2005 - 13:20

Angela:

Hallo, ik dacht, ik laat even wat van me horen!Lijkt me leuk daar in Nieuw Zeeland! Veel plezier!

• 04 December 2005 - 13:54

Hilda En Ria:

Wij proberen nog een keer een berichtje door te geven de vorige keer is mislukt. Wij genieten van jullie mail en foto's. groetjes