Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu

Christchurch

Door: Hugo en Jasperdina

Blijf op de hoogte en volg Familie Vink

16 December 2005 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn wij in Christchurch aangeland. Morgen leveren we onze camper in en kunnen wij onze huurauto ophalen. Dit hebben wij zo geregeld, omdat wij eind volgende week (kerst) in Gisborne zijn en dus geen camper meer nodig zullen hebben.

Vanuit Dunedin zijn we via de kust langs Oamaru het binnenland weer ingereden. Onderweg hebben we nog verschillende interessante natuurverschijnselen bekeken en zijn we naar Mt Cook National Park gereden. De week begon met wat minder weer en veel bewolking. Inmiddels is de lucht bijna schoon en lopen we weer in korte broek tussen kerstmuziek en -versieringen. De dag dat we naar Mt Cook NP gingen was het gelukkig droog weer en hebben we een drietal korte wandelingen kunnen maken met uitzicht op gletsjers. Helaas de top van Mt Cook was zelf in wolken gehuld, maar gelukkig hebben we deze kunnen zien toen we aan de Westcoast waren.

Antwoord op de vraag van Trudy of we veel Nederlanders tegenkomen is ja. Uit de verhalen blijkt, dat de meesten zo’n 3-4 weken hier zijn en NZ in sneltreinvaart doen. Iedereen die wij spreken is enthousiast over NZ. Het gaat meestal alleen om stellen, een heel enkele keer met kinderen.

Gisteren zijn we via de Banks Peninsula (schierland bij Christchurch) naar Christchurch gereden. Helaas was het bewolkt weer, zodat we de baaien niet goed konden zien. We hopen, dat het morgen beter weer is en zullen hier dan opnieuw naar toegaan. We hebben dan dus geen camper meer, maar zullen dan overnachten in cottages op holiday parken. Zondag rijden we via Waikuku Beach om een pakketje af te leveren voor een “ex-kiwi” uit Christchurch. We zullen dan via de Hamner Springs naar Kaikoura rijden. Maandag proberen we hier walvissen “te vangen”. Dinsdagochtend maken we de overtocht weer naar het Noordereiland en gaan dan via een paar dagen Napier/Hastings naar Gisborne om daar de kerst door te brengen.

Groetjes van ons vanuit een zonnig Christchurch!

Hugo en Jasperdina

• 16 December 2005 - 10:02

Mirjam:

Hey hoi,
    Wat maken jullie toch veel mee en zien een hoop mooie dingen! En wat gaat de tijd ook snel voorbij he?! Hier hebben we weer regen en wind en krijgen dit weekend misschien winterse buien... het wordt weer winter! Nog heel veel plezier en alvast bijzondere kerstdagen!
    Mirjam

• 16 December 2005 - 13:56

Eric:

Leuk om de fot's even te bekijken en de verhalen weer te lezen. Jullie hebben het prima naar jullie zin..! Voor mij is het bijna vakantie.. heerlijk even geen lastige leerlingen.

• 17 December 2005 - 15:31

Raimonda:

Hoi Hoi,
    Wat hebben jullie het toch goed. Heerlijk genieten. Hier in Vijfhuizen is ons huisje al versierd in de kerst sfeer. Ik hoop dat het voor jullie ook wat leuks gaat worden. Ben wel benieuwd hoe het zal zijn om kerst te vieren in de zon en met een korte broek. Verder vieren wij dit weekend onze verjaardagen samen voor de vrienden en familie, helaas kunnen jullie er niet bij zijn, jammer. Maar dat halen we vast nog wel eens in. Hele fijne en gezellige tijd nog toegewenst.
    Raimonda en Gustav

• 17 December 2005 - 15:33

Raimonda:

Hoi Hoi,
    Raimonda en Gustav

• 17 December 2005 - 21:11

Sylvia Reijnhoudt:

Heey alletwee!

Leuk dat jullie het zo fijn hebben daar!

Alvast fijne kerst

groetjes van sylvia

• 17 December 2005 - 22:33

Aris/kees/elly/ineke:

wij zien alles vanuit rijshornplein 12. wat een spektakel grote klasseWij zitten armoedig in holland. vanuit hier een groet van ons allen en tot zienssssssssss

• 19 December 2005 - 13:21

Ineke Vd IJssel Wallast:

Hoi luitjes,
    Ja het gaat alweer opschieten voor jullie, de tijd vliegt. Het zijn mooie foto's. Fijn om de kerstdagen bij familie door te brengen. Ik wens jullie nog een fijne tijd toe en nog maar genieten van de laatste tijd. Ik wil jullie langs deze weg fijne kerstdagen toewensen en een goed en gezond 2006

• 19 December 2005 - 22:29

Simon Suir:

Leuke foto's!
    Ik ben erg benieuwd naar de rest van de foto's. Ik kom t.z.t. graag een keer kijken. Veel plezier verder!
    Groet,
    Simon

• 21 December 2005 - 21:01

Marleen Van Nieuwenhuyzen:

Leuk jullie journaal van de trip tot zover. Ik/wij hopen dat jullie nog een mooie tijd beleven en een mooie kerst vieren met jullie familie. Wij zullen aan jullie denken tijdens de kerstdagen/optreden. Geniet er nog even van en tot in januari.

Groetjes, marleen