Een nieuwe wereldburger! - Reisverslag uit Taumarunui, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu Een nieuwe wereldburger! - Reisverslag uit Taumarunui, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu

Een nieuwe wereldburger!

Door: Hugo en Jasperdina

Blijf op de hoogte en volg Familie Vink

05 Januari 2006 | Nieuw Zeeland, Taumarunui

Hoera!

We zijn weer oom en tante geworden!Woensdagmorgen rond 6.00 uur (lokale tijd)kregen we het sms-bericht dat op 3 januari 2006 Guido Jonathan Vink is geboren, zoon van Ruud en Annemarie. Voor jullie was het nog dinsdagavond, voor ons al de volgende dag, dus dat was voor ons een goed begin van de nieuwe dag! Als we terug zijn in Nederland zullen we de nieuwe baby gaan bewonderen.

Vandaag zijn wij aangekomen bij Jan en Sharon in Taumarunui. In het begin van onze vakantie hadden we ze al opgezocht. Maar we hadden beloofd nog een keer terug te komen. Deze week waren we "redelijk" in de buurt, dus vandaar dat we nu hier zijn.

De afgelopen 2 dagen hebben we ons vermaakt in en rondom Rotorua. Dit is een thermaal en volcanisch gebied vol geisers, modderpoelen en kraters.
Volgens Jan Mohlmann heb je een knijper voor op je neus nodig om de zwavellucht te kunnen weerstaan. Maar na een paar dagen wil het toch ook wel weer wennen. In Rotorua verbleven we in een backpackershostel, maar het leek wel een 4-sterrenhotel, zo netjes zag het er uit.

Gisteren hebben we een culturele avond even buiten Rotorua bezocht: een Maoriconcert met een "hangimaaltijd" (diner dat is bereid in de stomende grond). Erg leuk om mee te maken! Zo leer je namelijk weer wat over de cultuur en de geschiedenis van het land.

In Taumarunui verblijven we tot zaterdag, dan vertrekken we voor 2 dagen naar Ohope (Suzanne, Andy en Jessica).

Tot een volgende keer!

Hugo & Jasperdina

• 05 Januari 2006 - 12:49

Oom Kees En Tante Lydie:

Van harte gefeliciteer met jullie pasgeboren neefje Guido Jonathan.We wensen jullie nog een hele fijne laatste week in Nw. Zeeland, en een goede thuisreis.

• 05 Januari 2006 - 16:18

Gustav En Raimonda:

Hartelijk gefeliciteerd met jullie neefje. Leuk zeg.. om naar uit te kijken als jullie thuis komen. Fijne tijd nog.
    Groetjes,
    Gustav en Raimonda