Sunny Gisborne! - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu Sunny Gisborne! - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu

Sunny Gisborne!

Door: Familie Vink

Blijf op de hoogte en volg Familie Vink

30 December 2014 | Nieuw Zeeland, Gisborne

Hallo allemaal,

Ons vorige bericht schreven we nog net voor Kerst, inmiddels zijn we aan het aftellen naar 2015. 1e Kerstdag waren we bij de familie in Taumarunui. Leuk om ze weer te zien! Op 2e kerstdag zijn we eerst naar de Waitomo Caves gereden. De Caves zijn grotten waar we de glowworms hebben gezien. Bijzonder, zo ver onder de grond en stil in een bootje ronddobberen en naar deze bijzondere “lichtgevende” dieren te kijken. Vervolgens zijn we verder gegaan naar het Kiwihouse in Otorohanga. De kiwi’s zijn nachtdieren, maar in het Kiwihouse hebben ze de biologische klok van deze dieren omgedraaid, zodat wij ze overdag kunnen zien in de nagebootste schemering. We hadden geluk: op het moment dat wij er waren werden de dieren net gevoerd. Dit doen ze direct achter het glas, zodat we de Nieuw Zeelandse dieren goed konden zien. Weetje: kiwi’s hebben je hier in 3 vormen: als vogel, als “inwoner” van Nieuw Zeeland en als het kiwifruit.

Op 3e kerstdag (het had net zo goed 2e Pinksterdag kunnen zijn, want Kerst hebben we niet echt “meegemaakt”) zijn we via Taupo naar Rotorua gereden. Dit is de plaats die bekend staat om zijn thermale baden en geisers. Dat moesten we natuurlijk gaan zien. Ook de Maoricultuur staat hier volop in de spotlights, dus dat konden we gelijk meenemen. De “thermische” grond kwam goed tot uitdrukking via de modderpoelen en de “Pohutugeyser”. Fascinerend en bijzonder om dat zo te zien!

Rotorua was ook de plaats waar we de verjaardag van Jasperdina hebben gevierd. Voor de 2e keer (nu en 9 jaar geleden) haar verjaardag vieren met een aangename temperatuur in de zon. Dit bevalt prima: moeten we vaker doen. Volgend jaar weer?

Na Rotorua zijn we doorgereden naar “Sunny Gisborne” aan de Oostkust van het Noordereiland, waar we de 28e aankwamen. Ook hier natuurlijk familiebezoek. Voor ons de laatste “halte” voor we terug rijden naar Auckland om van daaruit weer naar Nederland te vliegen. Maar zover is het nog niet, we genieten hier nog even van het mooie weer.

Tot een volgende keer!

• 30 December 2014 - 08:06

Hanneke:

Mooie verhalen en foto's weer. Geniet nog even volop en alvast een goede jaarwisseling gewenst. Hier een paar mooie kerstdiensten gehad, met kinderverteldienst en Desire, allebei een succes.

• 30 December 2014 - 22:04

Olaf,Mirjam En Hannah:

Goede berichten! Geniet er nog lekker van en tot in het nieuwe jaar! :-)

• 30 December 2014 - 22:20

Aart En Nanda:

Jasperdina , nog van harte gefeliciteerd. Je bent een bofkont om dit 2 x te vieren in de warmte van N.Z.
    Een gezegende jaarwisseling en nog even genieten voor de terugreis begint.
    Hart. gr.