Abel Tasman National Park - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu Abel Tasman National Park - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu

Abel Tasman National Park

Door: Hugo en Jasperdina

Blijf op de hoogte en volg Familie Vink

21 November 2005 | Nieuw Zeeland, Motueka

Hallo allemaal,

Gisteren hebben we een gedeelte van de track van 51 km door het Abel Tasman National Park gelopen (11 km vonden wij lang genoeg; ongeveer 4 a 5 uur lopen). De dag begon met regen, dus we dachten dat we het niet droog zouden houden. Maar voor dat we opstonden, was het alweer opgeklaard. De hele dag mooi weer: lekkere temperatuur en alleen maar zon, afgezien van dat ene wolkje. Geweldig! Hierdoor lagen de stranden langs dit park er schitterend bij (leek wel een plaatje uit een reisgids!). Met de boot zijn we langs de kust gevaren en werden we afgezet op het goudgele strand voor onze tocht. Het pad liep gedeeltelijk langs de kust, geweldig! Onderweg pelsrobben en zelfs een kleine blue pinguin (juiste spelling?) gezien. Nog mooier dan dat je deze dieren in een dierentuin ziet.

Eergisteren vloog plots een duck tegen onze linkerbuitenspiegel van de camper aan, toen wij door de Marlborough Sounds een tocht maakten. De spiegel klapte naar binnen en brak. 's Avonds telefonisch contact gehad met KEA Campers en die hebben geregeld dat het vandaag wordt gemaakt. Niet bij een Toyota dealer, want die had de spiegel niet meer op voorraad, maar bij een glaszetter. Verder rijdt de auto prima, hoor Martin! Hier moeten we nu even op wachten, dus kunnen wij de site even bijwerken. Straks rijden we door naar het Noorden van het Abel Tasman NP. Daarna nemen we de highway weer naar het zuiden richting de Westkust (pancake rocks).

Groeten uit NZ (ook vandaag is het wéér mooi weer!!),

Hugo en Jasperdina

• 22 November 2005 - 07:51

Ruud:

Hoi,

Zo te zien en te horen (telefonisch verkeer) hebben jullie het uitstekend naar je zin. Mochten jullie toch van plan zijn daar te blijven: ik las net op de website van www.nzherald.co.nz (i.v.m. het weer aldaar, want op onze Nederlandse sites klopt het niet altijd) dat er voldoende werk is voor seizoensarbeiders (appels, druiven etc. plukken) oftewel werk zat! Ben benieuwd hoe jullie de West Coast ervaren (niet alleen de kust, maar ook iets landinwaarts vinden jullie leuke attracties, zoals oude mijnwerkersstadjes!).

Groeten en geniet ze verder.

• 22 November 2005 - 22:52

Frank & Peet, Demy En Mel:

Éen ding scheelt, jullie kunnen niet zeggen dat jullie niets meegemaakt hebben ;)
    Maarre, hoe was het nou afgelopen met die duck? Die zal wel dizzy geweest zijn. Ik zeg ook altijd maar zo, kijk uit voor overstekende spiegels, tja en als je dat dan niet doet als duck zijnde ;)

Veel plezier verder en op naar het volgende berichtje!

Groetjes,

Peet

• 23 November 2005 - 09:21

Nanda:

Aart en ik genieten ook mee met jullie reizen. Jullie komen nu in de gevarenzone bij Haast Pas want daar zijn de "sandflies" en die wachten op slachtoffers. Misschien hebben jullie al een fantailvogeltje gezien met z'n veren als een fan. Erg mooi. Geniet weer verder en wij met jullie. Voor Ruud is het ook meebeleven, leuk he. Willen jullie nog een adres in Christchurch? Groetjes en bye for now.

• 23 November 2005 - 18:36

Jis En Ing:

Hoi Jasperdina en Hugo,

Leuk om te lezen jullie reisverhalen. Is het een prettige manier om te reizen zo met de camper. We wensen jullie nog een hele fijne vakantie en houden de verhalen in de gaten.

Groetjes jis en ing