The Sounds: it sounds so good! - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu The Sounds: it sounds so good! - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu

The Sounds: it sounds so good!

Door: Hugo en Jasperdina

Blijf op de hoogte en volg Familie Vink

05 December 2005 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Hallo!

Inmiddels zijn we in Fiord National Park aangekomen, ofwel de Sounds (soort fjorden). Prachtig park, dat op de lijst staat van werelderfgoederen. Echt terecht! Werkelijk schitterend. Onderweg erheen gaf de telefoon wel steeds aan: “netwerk zoeken”. Natuurlijk wel lekker rustig.

Maar voordat we daar meer over schrijven, eerst nog even ons sportief verhaal.
Als je in Queenstown bent, dan behoor je hier eigenlijk maar één ding te doen waar Queenstown om bekend staat: bungyjumpen! Nu wilde het geval dat Jasperdina dat niet zo zag zitten, maar ja, maar zou gauw komen we hier niet terug, dus Hugo haar overgehaald. Dat lukte, want je kan hier ook "duo-springen". Zo gezegd, zo gedaan: een geweldige ervaring om vanaf een hoge brug (tientallen meters boven het water) je naar beneden te laten vallen. Uiteraard een sprong, waarbij je ook even het water voelt!! Geweldig, we doen het zo weer!

Wie nu denkt: "Huh? Hugo en Jasperdina die zoiets doen?". Wees gerust, bovenstaande sprong hebben we alleen vanaf een afstand bekeken. En dat was ook mooi genoeg. Wij doen toch liever activiteiten die iets veiliger zijn, dus hebben wij “gevaren” over de rivier “shotover” met de shotoverjet. Een boot die erg hard over de rivier racet (dicht langs de rotsen) en bochten maakt van 360 graden met een snelheid tot 65 km/u. Leuk om te doen, dus echt een aanrader!

Na deze sportieve (veilige!) activiteit zijn we doorgereden naar de Sounds. Afgelopen zaterdag hebben we hier een boottocht gemaakt van circa 8 uur (Doubtful Sounds). Een gedeelte van de trip ging ook per bus, waarmee we circa 200 meter de grond ingingen om een waterkrachtcentrale te bezoeken. Prachtig om te zien wat mensenhanden allemaal kunnen maken. Tijdens de boottocht hebben we nog dolfijnen, pinguins en zeeleeuwens gezien.

Gisteren hebben we de Milfordroute (120 km) naar Milford Sound gereden. Echt genieten onderweg: paarse bergbloemen, glaciers, valleien, watervallen, hoge bergtoppen. Echt afwisselend. De 3 uur die ervoor stond hebben wij dus ruimschoots overschreden om alles te kunnen bewonderen.

Vandaag de boottocht over de Milford Sound gemaakt. Gelukkig was het droog, zodat we vanaf het dek de prachtige natuur met z’n vele watervallen (die zijn ontstaan na de regen van gisteren) konden zien. Op de terugtocht ging het regenen, dus wij hadden geluk. Jammer voor degenen die pas vanmiddag de boottocht ging maken.

Morgen rijden we door naar het zuidelijkste puntje van het Zuidereiland, waar Highway 1 begins or ends.

Tot een volgende keer en geniet van pakjesavond,

Hugo en Jasperdina

• 05 December 2005 - 09:43

Annemarie:

Hoi, reizigers!
    Ik trapte er in hoor!!
    Tsjonge, ik heb toch een paar seconden gedacht dat jullie echt waren bungeejumpen. Tja., wie weet doet de omgeving wel iets met jullie.Maar nee, hoewel dat varen me ook niet echt roeien op de Kagerplassen lijkt!
    Leuk. hebben jullie foto's van het varen?
    Het is erg leuk om jullie belevenissen te volgen.
    Veel plezier nog. (Ruud heeft gisteren besloten dat de baby pas half januari komt, welke maatregelen we daarvoor treffen weet hij nog niet)

Groetjes ook van Lente!

• 05 December 2005 - 14:35

Eric:

Wow! Ik trapte er ook in. Ik zag het al voor me,.. stiekum toch een beetje jammer dat jullie het niet hebben gedaan. Maar om nu met een een handicap verder te reizen is ook weer zo wat. Die boot klinkt ook tof. weer wat anders dan de pakjesboot...

• 05 December 2005 - 18:27

Wouter:

Hallo, oom Hugo en tante Jasperdina. Hier regent het ook nu (in Nederland). Vandaag was sinterklaas en 3 pieten op Tabitha met de traktor. Omdat hij boer wilt worden. Daarom kwam hij met de traktor en zijn pieten lopend. En ik heb ook een surprise gemaakt voor iemand dat was een hockey stadion. Ik heb een voetbal gekregen van iemand. Hierin zat een bionicol (soort lego).
    Nu ga ik naar bed want sinterklaas hebben wij al zaterdagavond gevierd.
    Reis ze op het zuidereiland. Tot de volgende keer. Groetjes Wouter.

• 05 December 2005 - 19:26

Pa En Ma:

Net als velen voor mij trapte ik er ook in. Alleen dacht ik dat Jasperdina het wel zou durven en Hugo overgehaald moest worden. Wat genieten jullie tot nu toe, ga zo verder. Groetjes van jullie Pa en Ma

• 05 December 2005 - 22:12

Kris:

Hello
    Seems that you are having a lovely time in NZ. Looks like you are having nice, warm sunshine...I am very jealous as cold in London.

Keep enjoying your holiday. Talk to you soon.
    Kris :)

• 06 December 2005 - 18:45

Hans En Marja:

Hallo Hugo en Jasperdina,

Ook wij konden nu even niet achterblijven.
    Over dit laatste mailtje moesten wij toch ook iets schrijven.
    Een echte bungy-jump met dip?
    Tjeetje, je wordt echt gek op zo'n verre trip!
    Hadden zowel Hugo als Jasperdina zoveel angst overwonnen???
    Maar nee, het hele verhaal bleek verzonnen!!!
    Waarschijnlijk hebben jullie hiermee wel veel succes,
    want dit is geloof ik al reactie nummer 6!
    Jullie kozen uiteindelijk toch maar voor varen,
    om naar dolfijnen, pinquins en zeeleeuwen te staren.
    Dat was misschien wel wat minder ruig,
    maar wordt door jullie familie en vrienden ontvangen met gejuich!
    Tot zover onze reactie vanuit de Haarlemmermeer.
    En dus zeggen we maar: tot de volgende keer!
    Groeten van Sint en Piet
    (oh nee, Hans, Marja &kids)

• 06 December 2005 - 20:07

Jis En Ing:

Hoi daar down under.
    Het gaat jullie goed, zo te lezen. Echt leuk! En uiteraard zijn wij ook wel een beetje boel jaloers. In ieder geval nog heel veel mooie en leuke ervaringen gewenst.
    Groetjes Jis en Ing