Whalewatching! / back to the North Island - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu Whalewatching! / back to the North Island - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu

Whalewatching! / back to the North Island

Door: Hugo en Jasperdina

Blijf op de hoogte en volg Familie Vink

21 December 2005 | Nieuw Zeeland, Napier

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn we weer terug op het noordereiland. We hebben het zuidereiland met z’n bijzondere natuur en dieren achter ons gelaten, maar zijn zeker van plan om dit nog een keer terug te zien, want wij vonden het erg bijzonder.

Zaterdag hebben wij onze inmiddels vertrouwde campervan ingeruild voor een Toyota Corolla (ja, Martin, ook deze Toyota reed prima!). Het was even schrikken, want het was een automaat. Hugo had nog niet eerder in een automaat gereden en Jasperdina slechts eenmaal. Gelukkig was het zo gewend en reden we heel gemakkelijk over de summit road (weg over de bergen) terug naar Banks Peninsula (je wordt van een automaat wel een beetje lui). Gelukkig konden we nu heel mooi alle baaien zien liggen en deze waren nu ook beter bereikbaar met de auto, omdat er geen mist was. ‘s Avonds hebben wij in een cottage overnacht. De ruimte die we opeens weer om ons heen hadden, was wel even wennen, maar ook wel weer lekker. De volgende dag hebben we alvast Christmas carols geoefend tijdens een kerkdienst in Rangiora. ‘s Middags zijn we naar de bekende Hamner Springs geweest om te badderen in de spa en thermal pools. Het was toen erg lekker weer.

De volgende ochtend zijn we met een boot de zee opgegaan om naar walvissen te kijken. We hadden heel veel geluk en hebben er wel 6 gezien. Niet dat je er zoveel van ziet. Het meeste wat je er van ziet is wanneer de walvis aan de oppervlakte uitrust en je de bovenkant van de walvis aan de oppervlakte van het water ziet en het opspuiten van het water. Het hoogtepunt is, wanneer de walvis naar beneden duikt en z’n staart laat zien. Het was heel erg bijzonder en ook erg informatief.
Toen we terug aan land waren, zagen wij onze campervan op de parkeerplaats staan. Erg grappig. We hebben even een berichtje achtergelaten onder de ruitewissers, aangezien de nieuwe huurders niet in en rond de campervan waren.

Dinsdagochtend hebben we onze auto moeten inleveren en zijn wij letterlijk bepakt en bezakt de ferry opgelopen, welke ons terugbracht naar Wellington. En tata daar hoorden we dat we een upgrade car zouden kregen: een Ford Fairmont (vergelijkbaar met een Mondeo), automaat met cruise control! Nu is het dus alleen nog maar een kwestie van sturen en soms remmen. Wat een luxe! Een lekker karretje (toch, Erwin Bakker?)
Eergisteren zijn we aangekomen bij familie (nicht van Hugo (Ria) met man Colin en 2 dochters Julia en Sarah). We zijn hier heel hartelijk ontvangen. Gisteren al even in de omgeving rondgekeken en vanmiddag zullen we met Ria and the girls Cape Kidnappers bezoeken. Hier kunnen we een grote kolonie Jan-van-Gents zien.

Waarschijnlijk zullen we in de loop van vrijdag naar Gisborne rijden om daar kerst te vieren. We wensen jullie hele gezellige kerstdagen toe.

Hugo & Jasperdina

• 21 December 2005 - 21:51

Martin (en Lianne, Frank En Manouk, Maar Die Slape:

Leuk weer even door jullie te zijn "bijgepraat".
    Ben benieuwd naar de overige foto's.
    Hele fijne kerstdagen gewenst met de familie aldaar en een hele goede start voor 2006. Doe de hartelijke groeten aan de familie.

Tot horens/schrijfs,

Martin

• 22 December 2005 - 09:49

Yvonne Visser:

Mooie foto's en leuk al die berichtjes van jullie. Ik wens jullie fijne feestdagen en een goed begin van 2006, geniet nog van de komende tijd en tot volgend jaar.

• 22 December 2005 - 10:16

Gustav En Raimonda:

Lekker hoor automaat rijden.
    Maar lui worden?
    Raimonda heeft een nieuwe (tweedehands) auto(maat) gekocht en dat rijd toch wel lekker. Soms sta ik in de file en verlang ik naar een automaat hoor!
    Verder hebben we aan de familie en vrienden verteld dat we de 22e september 2006 gaan trouwen, dus dat wilde we jullie ook even vertellen.
    geniet nog lekker van de kerst dagen en oud en nieuw.
    Groetjes,
    Raimonda en Gustav.

• 22 December 2005 - 12:29

Jaap, Mascha En Nadine:

Hallo Hugo en Jasperdina,

Wat een bijzondere tijd maken jullie mee. We begrijpen dat jullie volop genieten. Dat zal straks wel even afzien worden als jullie weer terug zijn in dit kale, vlakke kikkerlandje!
    Wij wensen jullie nog een heel fijn verblijf toe.

En natuurlijk eerst prettige kerstdagen, dan voor jou Jasperdina een fijne verjaardag en tenslotte een gelukkig nieuwjaar!

Groetjes Jaap, Mascha en Nadine.

• 24 December 2005 - 07:26

Wouter En Danielle:

Hallo oom Hugo en tante Jasperdina,

Leuk die walvissen. Hebben jullie ook foto's van de walvissen op het moment van waterspuwen? Nog een dag voor ons en nog een enkele uren voor jullie dan is het kerst. Bij deze hele prettige kerstdagen toegewenst (tevens voor de hele familie die in Gisborne aanwezig is). Jasperdina nog enkele dagen en dan je verjaardag. Alvast van harte gefeliciteerd (oom Hugo jij ook gefeliciteerd natuurlijk). De volgende stap is het acherlaten van 2005 en de start van 2006. Geniet nog volop de komende weken want voor je het weet zit je weer in het vlakke, koude en natte Nederland.

Groetjes Wouter en Danielle (en onze vader en moeder/ Ed en Trudy)