Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Familie Vink - WaarBenJij.nu

Dunedin

Door: Hugo en Jasperdina

Blijf op de hoogte en volg Familie Vink

10 December 2005 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Lieve allemaal,

Ons laatste berichtje schreven wij in Invercargill. Inmiddels zijn wij via het zuidelijke gedeelte via de oostkust omhoog gereden. We hebben overwogen om naar Stewart Island, maar we hebben besloten om dit eiland een andere keer te bezoeken. We moeten nog wat te goed houden (!).

Vanuit Invercargill zijn we wel naar Bluff gereden. Hier vandaan hadden we een mooi uitzicht op Stewart Island. Van daaruit hebben we de Catlins Tour gereden langs allerlei mooie punten op het meest zuidelijke gedeelte van het Zuidereiland. Daar hebben we heel veel "wildlife" gezien en dat van heel dichtbij. Een geeloogpinguin komt alleen in NZ voor en deze kwam in onze richting aangewaggeld om naar zijn nest in de duinen te gaan. Opnieuw mooie watervallen gezien; ook daar kunnen wij geen genoeg van krijgen.

's Avonds (we hadden al een hele lange dag gemaakt vanaf 7.00 uur op!) zijn we nog naar Nugget Point gereden. Het was schemerig en opnieuw konden we de geeloogpinguinen vanuit een observatiepunt heel mooi bekijken; wel 4 bij elkaar gezien!

Gistermorgen zijn we vanuit het zonnige Kakapoint richting het wat bewolktere Dunedin gereden. We zijn naar Otago Peninsula (schiereiland aan Dunedin) gereden en hebben hier een observatiepunt van koningsalbatrossen gezien. Hele mooie vogels met een spanbreedte van 3 meter.
's Avonds zijn we hier nog weer terug geweest, omdat we hadden gehoord dat je rond 21.30 uur de blue pinguins (de kleinste pinguins) de zee uit kan zien komen. Lopend naar het water zagen we al een paar bij hun nest en toen het nog donkerder werd, zagen we ze vanuit de zee het land op komen. Erg grappige kleine beestjes; ze kunnen heel snel zijn, maar ook zo sloom.
Vandaag zijn we Dunedin in getrokken, dit is een kopie van Edinburgh; erg mooie gebouwen.

We zitten op dit moment in een internetcafe naast een kapsalon. Aangezien het voor Jasperdina 8 weken en voor Hugo 7 weken is geleden, dat er een schaar door ons haar is gegaan, zul je begrijpen, dat het hoognodig tijd werd voor een haarbehandeling. We zijn dus onder handen genomen en het resultaat is geslaagd. Helaas, zullen jullie dit niet te zien krijgen, behalve dan op foto's, aangezien wij, wanneer wij in januari weer in het land zijn, langzamerhand alweer geknipt mogen worden.

Vanavond zullen we een camping zoeken in de buurt van Dunedin en morgen zullen we in de richting van Oamaru gaan.

Wat de foto van Jasperdina achter het stuur betreft: hier rijdt Jasperdina echt (een berg op). Ze rijdt van tijd tot tijd, maar dit is niets vergeleken met de bijna 6.000 km die Hugo inmiddels heeft gereden!

Tot zover weer. Het is iedere keer weer leuk om jullie reacties te lezen, bedankt!

Groetjes,

Hugo & Jasperdina

P.s.: helaas lukt het niet overal om foto's te plaatsen of het duurt veel te lang. Wanneer je onze reis wilt volgen via het landkaartje: het bijwerken is soms lastig.

• 13 December 2005 - 21:48

Trudy:

Ik heb nog niks geschreven!!! (de andere gezinsleden hebben jullie al diverse keren voorbij zien flitsen). Wat zijn jullie ver op het zuidereiland zeg! Veel gereden dus. Komen jullie nog wel eens mensen tegen (andere nederlanders)? Zo te lezen is de natuur en alles daaromheen erg prachtig (de foto's geven hier al een zeer goed beeld van). Goed hoor dat jij (Jasperdina) ook achter het stuur gaat. Mijn persoontje doet dit de laatste tijden ook regelmatig en dan wel in het peugoutje. Hij rijdt fantastisch/ zeer handig bij met name slechtweer. Welke bloempot is het geworden (no. 10, 11, 12 of ....). Dit is natuurlijk een grapje van Ed (dat begrepen jullie natuurlijk al). Ik wens jullie veel reisplezier verder en de groeten aan de familie (zodra jullie deze ontmoeten).
    Groetjes Trudy

• 14 December 2005 - 20:34

Caroline Brussen:

Zo, eindelijk even de tijd genomen om op jullie site te neuzen. Ik moet zeggen dat die er erg mooi uit ziet en het is erg leuk om jullie belevenissen te lezen en te zien.Wij hebben gisteravond gezongen in het bejaardenhuis in Zwanenburg en daar stegen de temperaturen tot ongekende hoogte. Het was echt peentjes zweten. Aan de mensen hun reactie's te zien vonden ze het erg leuk en ik heb niemand kunnen ontdekken die bij ons kerstgezang in slaap was gevallen. Ik hoop dat jullie nog een fijne reis mogen hebben en een prettige (en bijzondere) kerst en jaarwisseling daar aan de andere kant van de wereld. Geniet er nog van!!!!!!